Loading
ro ru en




Monden
Loading
06 Aprilie 2017 | 23:00
Nicu Ţurcanu despre emoţiile trăite în spatele rolului „Dorian Gray”
Agenda lui începe dimineaţa devreme la radio şi se încheie seara târziu la teatru. Are formare de actor, dar pentru că talentul te provoacă să treci dincolo de limite a cochetat cu televiziunea şi este o voce caldă a programului Matinal Naţional de la Radio Moldova! După şase ani pe scena Teatrului „Geneza Art” a reuşit să adune suficient de multe realizări, iar una dintre cele mai noi este titlul de „Cel mai bun rol masculin” în 2016 pentru rolul principal jucat în spectacolul Dorian Gray.
Pentru el jurnalismul şi actoria au lucruri tangente. Se simte bine în faţa microfonului radio, dar totuşi scena teatrului îi oferă cel mai profund sentiment de satisfacţie. Pentru publicul din sala teatrului este gata să depună eforturi mari ca să transmită un mesaj, un caracter, o prezenţă mereu proaspătă. Atunci când iese în faţa publicului, oamenii nu trebuie să îl vadă pe Nicu Ţurcanu, ci pe eroul pe care îl joacă în acel spectacol.

Deşi încă nu a trecut de prima tinereţe, numărul spectacolelor în care a jucat a trecut de ordinul sutelor şi nu le mai poate număra. Dacă ar renunţa la actorie, probabil s-ar face pădurar.

Un interviu integral cu Nicu Ţurcan despre emoţiile trăite în scenă, arta teatrală, agenda împărţită între jurnalism şi actorie şi alte detalii interesante dintr-o viaţă activă şi marcată de multă creaţie a unui tânăr model pentru generaţia de azi, vedeţi în interviul acordat pentru emisiunea „Fii Tânăr”.
Postat de: Doina Bejenari
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam