Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
21 Decembrie 2016 | 18:58
Atenţie la masa de sărbătoare
Specialiştii atenţionează populaţia să fie foarte atentă la produsele alimentare pe care le procură pentru masa de sărbătoare. Potrivit lor, anume în această perioadă comercianţii pot aduce în faţa consumatorilor produse neconforme, relatează Radio Moldova Actualităţi.
Piețele neautorizate nu sunt locurile sigure de unde poți cumpăra fie produse alimentare, jucării sau alte obiecte. Potrivit șefului adjunct al Direcției relații cu consumătorii din cadrul Agenției pentru Protecția Consumătorului, Sergiu Lelic, atunci când cumpărăm ceva trebuie să atragem atenție la ambalajul produsului precum și la locul unde este aranjat.

„Consumătorul este acela care pe propria răspundere merge în piețe pentru a-și procura produsele, locuri în care prețurile nici pe departe nu sunt mai mici. La straja consumatorului trebuie să fie instituțiile statului bine plătite și bine monitorizate. În cazul în care instituția nu-și face bine treaba, nu-i văd rostul de a exista și în continuare”, a comunicat Sergiu Lelic.

Atunci când consumătorul sesizează o neregulă, este îndemnat să anunțe fie Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor sau Agenția pentru Protecția Consumatorului. Potrivit coordonatorului de programe al Fundației Est-Europene, Silvia Bicenco, la produsele neconforme vor fi efectuate probe de laborator gratuite iar consumatorii vor fi ajutați să-și recupereze paguba în cazul în care drepturile au fost lezate.

Potrivit ei, publicul trebuie să fie informat despre cazurile ce ţin de depistarea produselor neconforme, despre măsurile întreprinse cât şi despre finalitatea acestora.

 „Recomandăm cetățenilor să sune la linia verde 233-200 sau să intre și să ne sesizeze direct de pe site-ul alegesanatos.md, unde pot depune o plângere inclusiv cu poză și tot contextul pe care îl au. Totodată, trebuie să menționăm că este, de fapt, responsabilitatea inclusiv a consumatorului ca să se alimenteze sigur, pentru asta este foarte important să se asigure că cumpără produse din locuri autorizate și este sigur de ceea ce cumpără”, a menționat Silvia Bicenco.

Potrivit directorului ANSA, Gheorghe Gaberi, potrivit legislației, controalele atât în magazine, piețe cât și în instituțiile publice trebuie să fie efectuate inopinat, fără a preîntâmpina administratorul.

„Toate produsele cu termen expirat din magazinele din Chișinău sunt transmise la o întreprindere din Strășeni unde sunt transformate în nutrețuri”, a spus Gheorghe Gaberi.

Potrivit lui, această întreprindere nu este suficientă, fiind necesară realizarea unui sistem de colectare așa cum există în țările Uniunii Europene.
Postat de: Ecaterina Naconecinîi
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam