Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
03 Februarie 2018 | 09:10
Cât de benefic este să ai un hobby?
Un hobby reprezintă o activitate efectuată cu multă plăcere şi pasiune. Deseori, din cauza programului încărcat pe care îl avem, nu-i acordăm prea mult timp. Echipa emisiunii ,,Bună dimineaţa’’ a încercat să ne convingă să practicăm un hobby, împărtăşind beneficiile acestuia.
Iată câteva activităţi recomandate de specialiştii:

Dansul este o formă excelentă de sport, ce are beneficii multiple, iar creşterea încrederii în sine, este unul dintre cele mai importante.  Pentru practicarea acestui hobby ai nevoie de o melodie antrenantă şi câteva prietene cu care să faci asta. Astfel vei efectua exerciţii cardio benefice pentru circulaţia sangvină şi pentru sănătatea creierului.

Scrisul are mai multe beneficii pentru sănătate, printre care se enumeră: îmbunătăţirea memoriei, creşterea nivelului calităţii somnului , scăderea nivelului de stres. Câteva studii au demonstrat că scrisul ajută bolnavilor de cancer. Aceştia înşirând pe foi experienţa tristă pe care o trăiesc, ajung să se împace cu gândul bolii şi să facă faţă mai bine stresului.

Muzica este un adevărat medicament. Ascultarea melodiei preferate poate avea efecte reale asupra mai multor regiuni cerebrale, printre care se numără şi cele responsabile de memorie şi vedere. De asemenea, muzica  poate diminua nivelul de stres, îmbunătăţeşte performanţele sistemului imunitar şi  înlătură simptomele depresiei.

Nu uitaţi: este demonstrat ştiinţific că orice hobby combate emoţiile negative şi oferă o stare  de bine.
Postat de: Reporter Stagiar
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam