Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
13 Martie 2018 | 14:05
Ce este astenia de primăvară şi cum o prevenim
Odată cu încălzirea vremii, unele persoane resimt o stare de oboseală generală, însoţită de slăbiciune fizică, iritare sau chiar melancolie. Cauza este de cele mai multe ori astenia de primăvară, care poate fi combătută. Cum să ţinem la distanţă astenia ne spune Luminiţa Suveică, nutriţionist, medic-şef la Centrul de Sănătate Publică din Chişinău, invitată în platoul emisiunii „Bună Dimineaţa!”.
Pe durata iernii, organismul nostru suferă mult din cauza consumului scăzut de fructe și legume proaspete. Tocmai de aceea, este important ca primăvara să optăm pentru verdețuri de sezon, dar și pentru fructe bogate in vitamina C.

În plus, deficitul de vitamine și de minerale poate contribui  la alterarea bunei noastre dispoziții. „Primăvara și mai ales luna martie, avem insuficiență de vitamine și imunitatea scăzută. De aceea, în această perioadă trebuie să ducem un mod de viață sănătos, având un regim alimentar diversificat. Fructele, legumele, grăsimile găsite în nuci sau alune și proteinele găsite în boabe, țin astenia la distanță”  a mărturisit nutriționistul Luminița Suveică.

În combaterea asteniei specialistul mai recomandă plimbări în aer liber, cât mai multe exerciţii fizice şi gânduri pozitive.

Toate categoriile de vârstă sunt vulnerabile în faţa asteniei, dar în special persoanele stresate, copiii şi bătrânii. De obicei, femeile sunt mai afectate decât bărbaţii.
Postat de: Natalia Costiunina
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam