Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
16 Octombrie 2016 | 14:24
Conjunctivita netratată poate duce la urmări grave, medici
Conjunctivita virală poate surveni în timpul unei gripe sau răceli banale. Mai este numită ochiul de culoare roz şi poate fi uneori bacteriană sau o reacţie alergică. Medicii spun că infecţia nu necesită un tratament medicamentos riguros, dar în primul rând presupune respectarea regulilor de igienă a ochilor, relatează Moldova 1.
Romina Lipcan s-a trezit într-o dimineaţă cu ochii înroşiţi şi iritaţi. Tânăra iniţial s-a speriat, dar nu a stat mult pe gânduri şi a mers la medic după tratament. După câteva zile de îngrijiri, acum Romina se simte mult mai bine. „Tratamentul a durat o săptămână, cu fiecare zi simţeam îmbunătăţiri şi a fost prima dată când am avut aşa ceva”, spune tânăra.

Medicii atenţionează că infecţia netratată a ochilor la timp poate avea urmări grave. „Conjunctivita virală poate avea urmări de scădere a vederii pacientului. Aceasta este cea mai gravă consecinţă a oricărei inflamaţii oculare. Şi noi trebui s-o evităm. Dacă simţim că acea răceală care ne-a dat ochii roşii nu trece în două-şapte zile, atunci ne adresăm medicului”, a declarat Valeriu Cuşnir, medic oftalmolog.

Conjunctivita este contagioasă, iar specialiştii îi îndeamnă pe oameni să respecte toate măsurile necesare pentru a evita răspândirea infecţiei. „Maturii şi copiii trebuie să se spele cât mai des pe mâni, să aibă prosoape individuale, nu trebuie să contacteze cu alţi copii, cât mai puţin să atingă ochii. Sunt măsuri simple, accesibile tuturor, dar extrem de importante”, a mai spus Valeriu Cuşnir.

 
Postat de: Rodica Mazur
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam