Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
15 Martie 2017 | 10:12
Cum lăudăm corect copilul?
Părinţii trebuie să cunoască ce înseamnă lauda pentru copii, cât de des trebuie să laude copilul şi în ce cazuri. Pentru a nu creşte din copil un egoist insuportabil, psihologul Vera Budan vine cu răspunsuri la acest subiect.
„Laudele se fac la comportament și nu la personalitate. Lăudăm acțiuni anumite, nu în general. Copilul trebuie să înțeleagă foarte bine care este comportamentul dorit, în viziunea părinților. Nu lăsăm copiii fără laude, pentru că ei se străduie, fac multe lucruri ca să ne bucure și să primească încurajări din partea părinților. Pe lângă laude, trebuie să-i transmitem un mesaj, prin care să înțeleagă că este o valoare, este iubit, indiferent de ce face sau nu face”, spune Vera Budan.

Mulți părinți consideră că dacă își laudă copilul des, va crește un capricios. Totuși, e important să nu uite că critica nu este constructivă și nu duce la rezultate bune. Putem raporta aceasta și la maturi: când suntem încurajați, lucrăm mai bine, iar când suntem criticați mereu, ajungem la concluzia că eforturile noastre sunt zadarnice. La fel se întâmplă în cazul copiilor. Dacă este lăudat pentru faptele și acțiunile corecte, atunci părinții pot să dezvolte o personalitate integră.

Părinții trebuie să recunoască, în mod special, eforturile copilului de a se depăși pe sine și de a munci din greu pentru a-și realiza obiectivul. Astfel, lauda va fi echivalentă cu motivația, care este esențială în activitatea psihică și dezvoltarea personală.
Postat de: Lina Lungu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam