Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
10 Aprilie 2017 | 13:39
Cum alegem produse alimentare proaspete în ajunul sărbătorilor pascale ?
În ajunul sărbătorilor de Paşti se înmulţesc nemulţumirile consumatorilor, fie că este vorba despre produse alterate, locuri de vânzare neconforme standardelor, creşterea artificială a preţurilor sau vânzare neautorizată. Despre măsurile de precauţie în această perioadă a sărbătorilor a vorbit inspectorul principal în cadrul Agenţiei pentru Protecţia Consumatorului, Nicolae Olăraşu, în cadrul emisiunii „Bună dimineaţa”, de la televiziunea naţională.
Specialistul ne-a recomandat să alegem bine locul de unde vom face cumpărături. Dacă este vorba despre piață, trebuie să examinăm locul comercializării, să fie prezent utilajul frigorific pentru păstrare. Carnea proaspătă, mai ales, e preferențial să fie cumpărată doar din hale, acolo unde este temperatură optimă pentru păstrarea ei. Este necesar să întrebăm vânzătorii care este data sacrificării animalului. Dacă ni se spune că este în aceeași zi, vom încerca să examinăm organoleptic carnea, adică să apreciem calitatea ei cu ajutorul văzului, mirosului și chiar pipăitului. Carnea nu trebuie să fie lipicioasă, trebuie să aibă o culoare specifică animalului și în niciun caz să nu lase zeamă.

Referitor la pește, dacă are fulgi de gheață pe el, atunci putem fi siguri că este un produs înghețat și dezghețat în repetate rânduri.

Și pentru că în preajma sărbătorilor de Paşti, carnea de miel este destul de solicitată, cumpărătorilor trebuie să fie atenţi dacă aceasta este ştampilată, fapt ce confirmă că a trecut expertiza medicilor veterinari. Totodată, specialiştii ANSA recomandă consumatorilor să fie precauţi atunci când procură şi ouă. Acestea trebuie să aibă marcată data fabricării şi codul întreprinderii.

Nicolae Olărașu ne atenționează că dacă vom cumpăra alimente din locuri neautorizate, riscăm să luăm un produs alterat sau care se află la început de alterare și astfel, să căpătăm o intoxicație alimentară. În acest caz, Agenția pentru Protecția Consumatorului nu ne va putea ajuta, deoarece activitatea lor se extinde doar asupra agenților economici. 
Postat de: Lina Lungu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam