Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
17 Iulie 2018 | 15:10
Cum să rămânem sănătoşi atunci când călătorim?
A început sezonul vacanţelor - prilej de bucurie, de relaxare, de stare de bine. Însă trebuie să avem grijă să nu devenim ţinta bacteriilor şi a germenilor atât de des întâlniţi în locurile publice. Iată câteva trucuri care ajută la menţinerea stării de bine atunci când călătorim, mai ales cu avionul!
Să dormim înainte de plecare
Privarea de somn poate slăbi organismal, poate scădea imunitatea şi atunci putem deveni un magnet pentru germeni şi bacterii. A fi odihnit este întotdeauna important, dar atunci când călătorim este esenţial pentru sănătate, mai ales atunci când facem călătorii pe distanţe lungi şi suntem înconjurați de oameni.

Să ne hidratăm
Lipsa apei din organism duce la migrene, stare de rău sau constipaţie. Şi nu avem nevoie de aşa ceva în timpul unui zbor sau al unei călătorii cu maşina sau autocarul. Astfel trebuie să bem cât mai multă apă. Este vară, deci ne deshidratăm mai uşor prin transpiraţie.

Să avem grijă la băile publice
Oriunde suntem, într-un avion sau într-un restaurant, trebuie să ținem minte că aceste toalete publice sunt pline cu bacterii şi microbi. Trebuie să avem grijă să tragi apa cu cotul ( dacă trebuie apăsat) sau folosind puţină hârtie igienică – ce va fi de ajutor şi să deschidem/închidem uşa sau să dăm drumul la robinet.

Să ținem picioarele acoperite
Nu mai trebuie să amintim faptul că orice podea este plină de bacterii, mai ales aceea unde trec foarte mulţi oameni. Aşa că, dacă avem tendinţa în avion să ne scoatem pantofii sau vrem să plecăm în şlapi, sfatul specialistului este de a renunţa la idee. Dacă vrem să scapăm de pantofii care nu sunt comozi, ar fi bine să avem o pereche de şosete.

Să avem la îndemână produse antibacteriale
Suprafeţele cu care intrăm în contact în avion pot fi o sursă de germeni şi bacterii, pentru că sunt atinse de mulţi oameni. E important să avem la îndemână şerveţele umede să ştergem măsuţa pe care vom mânca sau un spray antibacterial pe care să îl folosim după ce mergem la toaletă sau înainte de a mânca. Ar fi bine să avem mai multe şerveţele la tine, pe care să le folosim şi atunci când ajungi în camera de hotel – să ştergem întrerupătoarele, de exemplu.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam