Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
07 Februarie 2018 | 19:10
Cum scăpăm de kilogramele în plus acumulate de sărbători
Lipsa de energie şi mişcare din sezonul rece face ca pierderea kilogramelor în plus, acumulate la sărbătorile de iarnă, să fie aproape imposibilă. Începutul de an este, totuşi, un motiv bun pentru schimbarea modului de viaţă, iar echipa emisiunii „Bună dimineaţa” ne-a sugerat cum putem să o facem, în materialul video de mai sus.
Pentru recăpătarea siluetei și puterilor de altădată, trebuie să adoptăm un program de alimentație corectă, multă mișcare și odihnă corespunzătoare. Pentru ca această schimbare să fie naturală, trebuie să facem un plan alimentar cu mai multe meniuri și gustări accesibile, care se pot potrivi preferințelor culinare ale fiecăruia. Chiar dacă meniurile pot fi personalizate, este important să menținem zona alimentară sănătoasă – carne, legume, fructe, cereale și pâine integrală, ouă, iaurt și multă apă. Aceste surse de energie sunt menite să ne ajute să facem față la minim trei antrenamente pe săptămână.
Totuși, să fii sănătos nu înseamnă numai o alimentație echilibrată și un regim de viață fără factori nocivi, ci și o activitate fizică regulată. Sedentarismul atinge cote alarmante în zilele noastre și este un factor de risc considerabil pentru numeroase afecțiuni.

Faceți sport de trei ori pe săptămână. Activitatea fizică practicată regulat ameliorează funcțiile cardiace și respiratorii, menține greutatea normală, scade grăsimile din sânge și înlătură stresul. Mersul pe jos, alergatul, sporturile de echipă, practicate în aer liber, mersul pe bicicletă sau pe role sunt la îndemână oricărei persoane care vrea să-și înlocuiască stilul de viață sedentar cu unul activ. Activitatea fizică moderată se recomandă pentru 30 de minute pe zi, iar cea intensă – 20 de minute de trei ori pe săptămână.

Înainte de a începe practicarea exercițiilor fizice este obligatorie evaluarea stării de sănătate de către medici, mai ales dacă există o patologie ori dacă aveți peste 40 de ani. Beneficiile obținute în urma exercițiilor fizice nu sunt vizibile imediat. Corpul trece printr-o serie de transformări și are nevoie de timp pentru a se adapta schimbărilor. Ideal este să facem mișcare în fiecare zi, minim 30 de minute, pentru că un efort fizic intens, realizat o singură dată pe săptămână nu are aceeași eficiență ca mișcarea zilnică. 
Postat de: Lina Lungu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam