Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
01 Iulie 2016 | 17:28
Cum se tratează sau se previne hipertensiunea arterială
Dureri constante de cap, dificultăţi de respiraţie şi sângerări nazale sunt semnele care indică afecţiuni ale tensiunii arteriale. Echipa emisiunii “Bună Dimineaţa” de la Moldova 1 au realizat un reportaj la acest subiect şi ne oferă câteva recomandări pentru prevenirea şi tratarea acestei afecţiuni.
Cauzele care pot favoriza apariția hipertensiunii arteriale sunt: sedentarismul, fumatul, consumul excesiv de sare, lipsa potasiului, lipsa vitaminei D, consumul excesiv de alcool și stresul. Riscul de a suferi de această afecțiune crește după 45 de ani, de aceea, după această vârstă se recomandă anual consultarea medicului.

Pentru prevenirea acestei boli este obligatoriu urmarea unui stil de viață sănătos. Se recomandă consumul fructelor și a legumelor, evitarea produselor procesate, consumul de sare în cantități reduse, dar și cel puțin 30 de minute mișcare pe zi.

Tratarea hipertensiunii arteriale o putem realiza și cu ajutorul remediilor naturale. Mierea ajută mușchiul cardiac slăbit, diminuând oboseala și durerea din regiunea inimii. Este eficientă în edeme ale inimii, nevroză cardiacă micșorând numărul extrasistolelor. Se recomandă o lingură de miere diluată în ceai de păducel sau talpa gâștei cu două ore înainte de masă.

Se mai recomandă infuzii de frunze de mentă, de cicoare mărunțită, sunătoare, coada șoarecelui cu o jumătate de oră înainte de masă.
Tratamentul naturist recomndă, de asemenea, ulei de pește sau măsline, 1-2 linguri pe zi cu 11-20 picături de zeamă de lămâie dimineața, cu 30 de minute înainte de micul dejun.

Este bine să se consume alimente bogate în vitamina E, care se conțin în măceșe, lămâi, coacăze negre care scad tensiunea și elimină acidul uric în exces din sânge.

Ceaiul verde împiedică astuparea arterelor și previne depunerea de colesterol. Consumul a trei cești de ceai verde pe zi, reduce accidentele cardiace.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam