Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
09 Martie 2017 | 13:56
Efectele divorţului asupra copiilor
Anual, mii de cupluri divorţează. Datele statistice arată că în 2016 peste 31 mii de cupluri au renuţat la căsătorie, cu o creştere de 4300 de divorţuri comparativ cu anul 2015. Divorţul afectează atât maturii, cât şi copiii, care au de ales să rămână cu unul dintre părinţi.
La copilul preșcolar se poate manifesta o dependență față de părintele cu care rămâne, o teamă că este părăsit, o anxietate de separare. Pot apărea probleme legate de somn sau poate refuza să mai meargă la grădiniță. Posibil să apară opoziția – nu mai vrea să facă anumite lucruri, pentru că el își dorește, de fapt, ca părinții să fie împreună. În această perioadă, implicarea egală a părinților în creșterea copiilor și terapia îi poate ajuta să depășească mai ușor momentele de criză.

Un școlar se va gândi că din vina lui s-a produs ruptura și va adopta unul din două comportamente: încearcă să fie din ce în ce mai cuminte, tocmai ca să-i convingă pe părinți că nu face nimic rău, ori se răzvrătește – devine agresiv cu colegii, înjură ca să-și arate nemulțumirea. Uneori apare și comportamentul regresiv, adică își dorește să redevină bebeluș, să fie hrănit de un anumit părinte, alinat și legănat.

Nici adolescenții nu sunt feriți de traume. Din contra, ei trec mai greu prin experienţa divorţului părinţilor decât preşcolarii şi şcolarii, dezvoltând comportamente antisociale. În multe situații devin consumatori de droguri, alcool sau fug de acasă. Ei pot asista și la violență în familie, de aceea e mai bine să crească într-un mediu pașnic, chiar dacă părinții sunt separați.

Specialiștii spun că un copil care trece printr-un divorț al părinților ar fi mai independent și ar putea performa mai bine în viață și în carieră, comparativ cu un copil care trăiește într-o familie în care scandalurile sunt la ordinea zilei.
Postat de: Lina Lungu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam