Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
04 Iulie 2016 | 16:40
Măsuri de precauţie împotriva razelor solare
Expunerea la soare este benefică atâta timp cât respectăm şi ţinem cont de anumite măsuri de precauţie. Invitata emisiunii „Bună Dimineaţa”, Virgilia Prisăcaru, medic dermatolog-cosmetolog ne oferă câteva sfaturi utile pentru a ne proteja de soare şi a beneficia de un bronz sănătos şi frumos.
Primul pas ar fi îndepărtarea stratului mort al epidermisului prin combinarea uleiului cu puțin zahăr, pentru hidratarea și exfolierea pielii. Un masaj la salon ori o saună sunt la fel de benefice în pregătirea pielii pentru a merge la plajă.

Expunerea la soare se face gradual. În primele zile se recomandă ca durata expunerii să fie scurtă, dar să ținem cont și de fototipul pielii. Persoanele cu o culoare a pielii mai închisă, părul brunet, pot fi expuse mai mult comparativ cu persoanele blonde sau roșcate, care au un risc mai mare să facă arsuri.

De asemenea, se recomandă folosirea pălăriilor cu borduri mari. Ochelarii de soare trebuie aleși cu atenție, astfel încât să asigure protecție maximă ochilor, nu doar să servească ca decor.

Orele cele mai potrivite pentru plajă sunt dimineața până la ora 11:00 și după 16:00-17:00 spre seară. Aceasta pentru a evita pigmentația, pielea uscată, care duce la ridarea tenului, apariția cancerului de piele.

În această perioadă este recomandată aplicarea cremelor de protecție maximă, SPV 50, care pot fi achiziționate cu ușurință de la farmacii.

În cazul arsurilor mai puțin grave se poate aplica unguentul cu pantenol, măști, creme pe bază de aloe vera în scopul calmării, hidratării și regenerării pielii.
Postat de: Elmira Orozova
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam