Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
15 Ianuarie 2015 | 15:51
Mirosul încrederii
Un studiu recent susţine că există un anumit miros care ne face să avem mai multă încredere în cei din jurul nostru. Acest efect îl are mirosul de levănţică. De obicei, acest miros are efecte relaxante, calmante şi ajută şi în caz de insomnii, informează Huffington Post.
Noua descoperire are implicaţii numeroase, folosit pentru a gestiona situaţii în care încrederea între persoane este esenţială, spune psihologul Roberta Sellaro. Astfel, dacă un vânzător va mirosi a levănţică, va putea stabili mai uşor o relaţie de negociere cu un client, în favoarea lui, pentru că îi va inspira acestuia mai multă încredere.

Pentru a cerceta efectul acestui miros, experţii de la Universitatea Leiden au folosit un grup de voluntari care au mirosit levănţică şi un grup care a mirosit mentă. Apoi toţi au luat parte la un joc care presupunea încredere în ceilalţi. Voluntarii care au mirosit levănţică au fost mai dispuşi să dea bani unor parteneri în cadrul jocului, comparativ cu voluntarii care mirosiseră mentă.

Studiul demonstrează că încrederea între persoane se poate schimba în funcţie de anumiţi factori de mediu. Cercetări anterioare despre aromaterapie au arătat că mirosul de levănţică are un efect benefic asupra stării psihice, conferind o stare de bine.

Uleiul esenţial de levănţică este folosit pentru a trata depresia, anxietatea, insomnia şi oboseala. Cei care miroseau acest ulei înainte de culcare dormeau mai bine, mai profund, după cum au indicat şi scanările cerebrale realizate de cercetătorii de la Universitatea Wesleyan, scrie descopera.ro.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam