Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
17 Octombrie 2014 | 20:16
Pacienţii care ascultă muzică după o operaţie se simt mai bine
O cercetare prezentată în cadrul întâlnirii anuale organizată de American Society of Anesthesiologists arată că pacienţii care ascultă jazz imediat după operaţie simt mai puţină durere şi anxietate, informează Medical Daily.
Studiul a fost coordonat de medicul Flower Austin, de la Penn State Milton S. Hershey Medical Center. El spune că medicii le dau pacienţilor, după operaţie, medicamente pentru controlul durerii, dar acestea au deseori efecte secundare neplăcute.

În cadrul studiului, 56 de paciente cu vârsta între 18 şi 75 de ani care au suferit histerectomie au ascultat jazz timp ce 30 de minute după operaţie sau au purtat căşti ca să nu audă nici un zgomot.

Tensiunea şi pulsul lor a fost monitorizat la fiecare 5 minute, la fel nivelul de durere şi de anxietate.

În cazul pacientelor care au ascultat jazz, pulsul a scăzut după doar 20 de minute, iar după 10 minute nivelul de durere resimţită s-a redus foarte mult comparativ cu pacienţii din grupul care purta căşti.

Austin spune că această metodă de terapie ar trebui folosită frecvent în spitale, pentru că este eficientă şi nu presupune costuri mari.

Cercetările trebuie să continue, pentru ca medicii să afle ce tip de muzică este cel mai bun şi când ar trebui difuzată muzica sau când, dimpotrivă, pacienţii ar trebui să se odihnească în linişte, scrie descoperă.ro.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam