Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
16 Noiembrie 2017 | 17:58
Practici europene în medicină, discutate la o conferinţă internaţională
Cele mai bune practici de eficientizare, sporire a performanţei şi creşterii calităţii serviciilor medicale au fost discutate astăzi, 16 noiembrie, în cadrul unei conferinţe internaţionale de profil, organizată de Uniunea Instituţiilor Medico-Sanitare Private din Republica Moldova.
În cadrul evenimentului au analizate experiențele Estoniei, Lituaniei, Georgiei, Ucrainei și România. La fel, au fost discutate oportunitățile de preluare și adaptare a unor soluții relevante pentru sistemul de sănătate din Republica Moldova, relatează Radio Moldova Actualități.

„Calitatea actului medical și, în special, creșterea acesteia este o preocupare a tuturor actorilor din sistemul de sănătate, iar Uniunea Instituțiilor Medico-Sanitare Private, încă de la fondare a plasat-o ca prioritate pe agenda de lucru”, a specificat președinta Uniunii Instituțiilor Medico - Sanitare Private din Moldova, Olga Șchiopu.

Prezent la eveniment, Șeful Delegației Uniunii Europene în țara noastră, Peter Michalko, a apreciat reformele realizate până în prezent în domeniul sănătății.

„Promovarea sănătății este o parte integrală a Strategiei de dezvoltare Europa 2020, de asemenea este și tema Acordului de Asociere, semnat între UE și Republica Moldova. Pe parcursul ultimilor ani Republica Moldova a demonstrat angajament enorm în reforma sistemului de sănătate. UE a oferit suport Guvernului prin diferite instrumente, a finanțat domeniul sănătății, a organizat instruiri pentru specialiștii din domeniu sănătății, iar acum trebuie să ne gândim cum să aducem serviciile mai aproape de cetățeni”, a declarat oficialul.

Uniunea Instituțiilor Medico-Sanitare Private din Republica Moldova este o asociație non-guvernamentală, care a fost înființată în noiembrie 2014 de către opt instituții medicale private din republică. Organizația și-a propus să devină o platformă care facilitează comunicarea dintre autorități și sectorul medical privat și public, pentru a contribui la accelerarea dezvoltării serviciilor medicale de calitate, competitive și accesibile pentru fiecare cetățean al Republicii Moldova.
Postat de: Iulia Dubceac
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam