Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
21 Iulie 2018 | 13:04
Sfaturile specialiştilor cum trebuie utilizate aparatele de aer condiţionat
În zilele de vară, atunci când căldura devine insuportabilă, aerul condiţionat este o necesitate pentru confortul şi randamentul populaţiei, atât la serviciu, acasă sau în maşină. Totuşi, dacă sunt utilizate incorect, aparatele de aer condiţionat pot face mai mult rău decât bine, relatează Radio Moldova Actualităţi.
Utilizat în mod abuziv, la temperaturi foarte joase şi fără a fi întreţinut în mod corespunzător, aparatul de aer condiţionat contribuie la declanşarea multor probleme de sănătate. Medicul igienist din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Sănătate Publică, Valentina Zagnitco, recomandă ca acestea să fie verificate şi curăţate anual, iar diferenţa dintre temperatura din interiorul şi exteriorul încăperii nu trebuie să fie prea mare.
 
Vara aparatele de aer condiţionat sunt tot mai solicitate de cei care cu greu fac faţă temperaturilor ridicate de afară. Sunt însă şi persoane care din motive de sănătate se feresc să utilizeze acest mod de răcire a aerului.
 
Pentru a nu avea probleme de sănătate şi a evita efectul de şoc termic cauzat de diferenţele mari de temperatură, în zilele caniculare specialiştii recomandă ca diferenţa dintre temperatura din interiorul şi exteriorul încăperii să fie de doar cinci-şase grade.
Postat de: Rodica Mazur
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam