Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
04 Septembrie 2018 | 18:01
Simptome de răceală la început de toamnă? E posibil să fiţi alergici
Chiar dacă primăvara este considerată anotimpul cu cele mai multe riscuri de alergii şi în toamnă numărul persoanelor care ajung la medic este destul de mare, mai ales din cauza ambroziei, o plantă sălbatică care înfloreşte în perioada august-octombrie, relatează Mesager.
Simptomele alergiei la polenul ambroziei sunt asemănătoare cu cele provocate de răceală.

„Într-adevăr, omul arată şi se simte de parcă ar avea o simplă răceală sau gripă. Nasul îi este înfundat, îi curge, tuşeşte, îi este greu să respire, pot apărea mâncărimi nazale sau la ochi, îi curg lacrimile, are ochii roşii şi umflaţi. Un tablou, în general, neplăcut. În cazul apariţiei astmului bronşic alergic, pacientul este internat”, a explicat Marina Casapciuc, doctor alergolog.

Tratamentul are loc în două etape: „La prima etapa se lecuiesc simptomele pentru ca pacientul să poată munci și trai confortabil. A doua etapa si cea mai importanta de tratament are loc iarna, când sistemul imunitar nu este atacat de alergeni şi reacţionează normal la medicamente. Ulterior se aplică o terapie imunitară specifică. Pacientului i se administrează alergeni lecuitori, în microdoze, care apoi sunt mărite. E ca un vaccin împotriva alergiei”, a specificat Marina Casapciuc.

Pacienţii spun că inițial nici nu şi-au dat seama că sunt alergici la polenul de ambrozie.

„Se manifestă prin faptul că mă înăduş. E o înăduşeală, care eu, iniţial, credeam că e o răceală, o bronşită, nu ştiu, dar până la urmă s-a dovedit a fi o alergie. O înăduşeală pe fon alergic. Primesc picurători, antibiotice pentru tensiune. Se vorbeşte mult în ultimul timp despre această ambrozie”, au spus pacienții.

Ambrozia a apărut pe teritoriul Moldovei aproximativ acum o sută de ani, fiind originară din nordul Americii. Pentru că aici nu are duşmani naturali, planta s-a înmulţit repede. În România, din luna martie, proprietarii de terenuri şi administratori publici sunt obligaţi să distrugă ambrozia.
Postat de: Cornelia Stefoglu
Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam