Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
08 Octombrie 2018 | 16:52
Stresul – boala secolului XXI. Cinci idei pentru a atinge echilibrul între job şi relaxare
Echilibrul între viaţa profesională şi cea personală sună minunat în teorie, dar devine tot mai dificil de realizat. În anumite domenii, cum ar fi contabilitatea, dreptul, consultanţa sau pur şi simplu întreprinderile în general, acest echilibru se presupune că este imposibil de atins.
Un procentaj destul de ridicat de persoane obişnuieşte să lucreze mai mult de 60 de ore pe săptămână, afirmă studiile recente, motiv pentru care riscul apariţiei bolilor de inimă sau accidentelor vasculare creşte considerabil în rândul populaţiei actuale. Poate deveni cu adevărat dificil să menţinem un echilibru între viaţa profesională şi viaţa personală, însă este esenţială găsirea acestui echilibru pentru un trai de viaţă sănătos. Iată câteva trucuri pe care le putem pune în practică pentru a reuşi să rămânem cât se poate de relaxaţi într-o viaţă atât de agitată:

Intră într-un grup cu interese comune: Izolarea şi singurătatea pot fi o sursă majoră de stres, deci este important să realizezi un punct de conectare personal cu oamenii din jurul tău. În special dacă mediul de lucru este plin de persoane dificile sau chiar toxice, va trebui să te alături unui grup în afara jobului. Chiar şi schimbul rapid de replici în timp ce stai într-o sală de aşteptare sau la coada de la magazin te poate ajuta să te simţi conectat la lumea din jurul tău. De asemenea, poţi lua în considerare participarea la evenimente din comunitate, întâlniri cu prietenii la o cafea, diverse cursuri din domeniile de interes sau voluntariatul.

Învaţă să spui „nu”: Uneori stresul vine din incapacitatea ta de a stabili limite. Dacă ai fost crescut să spui mereu „da”, este timpul să regândeşti super-puterile cuvântului „nu”, care îţi va restaura sănătatea psihică din foarte multe puncte de vedere şi te va scăpa de o bună cantitate de stres acumulată.

Fii atent(ă) şi la structura ta interioară: Pentru că nu poţi să-ţi separi sănătatea fizică de bunăstarea emoţională, este important să rupi în mod regulat momente din timp pentru a privi în interiorul tău. Tot ceea ce trăim de-a lungul zilei ne afectează în plan psihologic, motiv pentru care este recomandat să avem o anumită perioadă din zi în care să ne putem descărca de toată tensiunea negativă.

Îngrijeşte-te: Dacă trăieşti o viaţă agitată şi rapidă, ideea de a te îngriji poate fi un concept străin. Sigur, poţi avea o vacanţă anuală sau poţi vizita un SPA ocazional, dar ai o practică zilnică de îngrijire care contribuie la sentimentele de echilibru, linişte şi integritate?
Dacă nu, atunci nu este niciodată prea târziu să începi să te gândeşti cum ai putea  avea grijă de tine într-un mod constant şi disciplinat. Te provocăm să creezi o listă cu cel puţin 25 de lucruri pe care le poţi face pentru a te îngriji. De exemplu, poţi alege să pregăteşti una dintre mesele preferate, să faci un masaj, să mergi cu bicicleta, să asculţi muzică, să petreci timp cu un prieten etc.

Prioritizarea activităţilor: Întârzierea frecventă este un factor important de stres, motiv pentru care este important să îţi organizezi cu atenţie activităţile. Concentrându-te asupra aspectelor zilei pe care o ai în faţă, vei reuşi să prioritizezi activităţile şi să obţii eficienţa maximă.
În cele din urmă, nu uita de liste! Este esenţial să faci liste cu lucrurile pe care le ai de făcut sau cumpărat, pentru a-ţi uşura mintea de stresul produs de ideea că e nevoie să reţină multe aspecte.

Postat de: Reporter Stagiar
Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam