Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
23 Septembrie 2014 | 16:25
Studiu: Pauzele lungi şi dese – cheia marilor succese
Deşi folosită în sens ironic, această zicală ar putea fi mai adevărată decât se credea: pentru a maximiza productivitatea, ar trebui să luăm câte o pauză de 17 minute după fiecare 52 de minute de muncă, afirmă autorii unui studiu recent.
Ideea modelului 52/17 este să gândim reprizele de 52 de minute de lucru ca pe nişte „sprinturi”, pe care să le alternăm cu pauze în care să evităm cu totul să muncim, a explicat Julia Gifford, cercetător care lucrează în cadrul Draugiem Group.

Julia Gifford şi echipa ei au utilizat o aplicaţie numită DeskTime, care urmăreşte ceea ce fac angajaţii, pentru a determina modul de lucru al celor mai productivi 10% dintre angajaţii studiaţi.

Aşa au ajuns la concluzia că metoda 52/17 este asociată cu cea mai ridicată productivitate.

Numeroşi oameni de ştiinţă susţin că creierul uman nu este proiectat pentru a se concentra timp de opt ore în şir, fără pauză, iar şederea la birou timp de opt ore este, de asemenea, foarte dăunătoare.

Este preferabil să luăm pauze, ridicându-ne din faţa calculatorului, eventual să facem mică plimbare, să vorbim cu colegii sau să mergem să ne luăm o gustare sănătoasă.

Dacă pauza de 17 minute i se pare prea lungă şefului, măcar 5-10 minute tot au un efect bun, spune Julia Gifford, scrie descopera.ro.
Postat de: Departamentul Multimedia
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam