Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
19 Ianuarie 2018 | 10:05
Top şase alimente esenţiale pentru sănătatea unei femei
Secretul unui sistem imunitar rezistent constă în obiceiurile zilnice, în special cele pe care le ai cu privire la programul de odihnă şi la alimentaţie. Astfel, pentru a menţine cu succes viaţa sănătoasă şi energia pozitivă din interiorul nostru, specialiştii ne recomandă să ţinem cont şi de o alimentaţie echilibrată. Ce elemente nutritive trebuie să consumi pentru a te putea bucura de o sănătate de fier, dar şi care sunt cele mai importante surse alimentare de sănătate pentru o femeie, aflaţi în reportajul realizat în cadrul emisiunii „Bună Dimineaţa” de la postul public de televiziune, Moldova 1.
Roșiile

Suculente și gustoase, acestea sunt bogate în licopeni și joacă un rol important în prevenirea cancerului de sâni și de col uterin. Mai mult, roșiile țin la distanță bolile cardiovasculare, combat arterioscleroza, diabetul și luptă împotriva trombozei.

Peștele

Somonul este o sursă prețioasă de acizi grași Omega 3 și vitamine. Dar și sardinele sunt benefice pentru sănătatea femeii. Potrivit specialiștilor, o singură conservă de sardine acoperă 30 la sută din nevoia de calciu, 120 la sută din necesarul de vitamina D și 80 la sută din necesarul zilnic de seleniu.

Nucile

Au capacitatea de a lupta împotriva cancerului de sân și a osteoporozei. Acestea îmbunătățesc funcționalitatea arterelor și previn dezvoltarea de calculi biliari. Dacă mâncați salată sau legume fierte, adăugați un pumn de nuci peste ele, iar rezultatul va fi un somn mai bun.

Fasolea

Are un conținut redus de grăsimi și este o sursă de proteină fără colesterol. Reduce riscul bolilor de inimă și ajută organismul să lupte împotriva anumitor tipuri de cancer. Fasolea este o alegere bună pentru femeile care au nevoie de zahăr pentru a-și păstra valorile normale ale glicemiei.

Broccoli

Este o legumă care luptă în modul cel mai serios împotriva cancerului. Mai mult, o cană de broccoli conține 130 la sută din necesarul zilnic de vitamina C, iar pentru a beneficia de toți nutrienții valoroși, consumați-l gătit la aburi sau netratat termic.

Ovăzul

Bogat în nutrienți importanți, acesta are un impact pozitiv asupra sănătății femeii. Protejează inima, previne sindromul premenstrual și îmbunătățește digestia. Și asta nu e tot. Ovăzul este bogat în acid folic, atât de necesar înainte și în timpul sarcinii pentru o naștere ușoară, dar și pentru a preveni orice defecte congenitale ale fătului. 
Postat de: Ecaterina Naconecinîi
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam