Loading
ro ru en




Sănătate
Loading
12 Februarie 2018 | 15:45
Topul alimentelor care hrănesc memoria
Consumul de alimente sănătoase poate să îmbunătăţească semnificativ memoria. Dieta joacă un rol considerabil în sănătatea creierului, care are nevoie de anumiţi nutrienţi pentru a funcţiona într-un mod optim. Echipa de la „Bună Dimineaţa!” vă prezintă întreaga listă de alimente consumul cărora îmbunătăţesc memoria.
Nucile și semințele sunt surse excelente de vitamina E, iar o cantitate mai mare a acestei vitamine corespunde cu un declin cognitiv mai mic odată cu înaintarea în vârsta. Consumul de circa 30 de grame pe zi de nuci, alune de pădure, nuci braziliene, fistic, semințe de floarea soarelui, semințe de susan, semințe de in și unt îmbunătățesc considerabil memoria.

Fructele de avocado sunt și ele benefice memoriei, datorita grăsimilor conținute, extrem de sănătoase pentru sistemul cardio-vascular. O circulație sanguina bună facilitează transportul oxigenului către celulele cerebrale.

Fructele de pădure au cel mai mare conținut de antioxidanți cu rol protector la nivelul celulelor creierului. O serie de studii de specialitate au descoperit că consumul de fructe de pădure poate să încetinească pierderea memoriei la oameni.

Carnea de peștele gras bogată în grăsimi esențiale omega-3, precum cea de somon, sardine, hering si macrou, previne eficient instalarea dementei. Efectele pozitive ale acestui aliment se observă după consumul de pește de 3 ori pe săptămână.

Legumele cu frunze verzi, precum spanacul, varza verde, frunzele de muștar sau frunzele de nap, sunt alte alimente cu efect pozitiv asupra memoriei.

Cafeaua este un excitant excelent pentru memorie si concentrare, chiar daca efectele sale sunt temporare. Un studiu australian efectuat pe un eșantion de 7000 de persoane a descoperit că subiecții care au depășit vârsta de 65 de ani prezintă un randament cognitiv mai bun, comparativ cu cei care nu beau cafea de regula.

Legumele crucifere precum varza, conopida sau broccoli, s-au dovedit benefice în ceea ce privește conservarea memoriei la vârste înaintate.

Cereale integrale precum ovăzul, pâinea integrală sau orezul brun, influențează pozitiv și funcțiile creierului. Ele protejează organismul de afecțiunile cardiace, deci îmbunătățesc circulația sângelui, necesara tuturor organelor corpului, inclusiv creierului.

Ciocolata neagră reprezintă un desert sănătos pe lista alimentelor care îmbunătățesc memoria. Antioxidanții furnizați de boabele de cacao acționează ca un scut pentru celulele creierului împotriva acțiunii radicalilor liberi.

Așadar, aceste alimente protejează creierului și îmbunătățesc memoria, stimulând procesele cognitive.
Postat de: Natalia Costiunina
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam