Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
30 Iunie 2016 | 15:44
Află cum să nu devii victimă sau suspect al infracţiunilor peste hotarele ţării
Drept urmare a atentatului terorist care a avut loc în aeroportul internaţional din Istanbul, Turcia, în platoul emisiunii „Bună Dimineaţa” a fost invitat Grigorie Moga, şeful Direcţiei Urmărire Penală a IGP, colonel de poliţie, care a venit cu un şir de sugestii şi recomandări pentru cetăţenii Republicii Moldova, în vederea prevenirii şi combaterii infracţiunilor şi contravenţiilor în timpul petrecerii vacanţei peste hotarele ţării.
Pentru a nu deveni victime ale acțiunilor infracționale, dar și pentru a nu intra în lista suspecților, țineți cont de următoarele sfaturi:

- Evitați țările cu un risc sporit de atacuri teroriste, totodată, evitați orașele sau localitățile cu o rată înaltă a criminalității și nivelul ridicat de violențe.

- Alegeți o agenție de turism sigură, care are o reputație ireproșabilă, informându-vă din timp despre activitatea acesteia. Iar dacă aveți suspiciuni vizavi de o anumită agenție, apelați la linia fierbinte a Agenției Turismului.

- Dacă vă deplasați la locul de odihnă cu autoturismul propriu, procurați cărțile verzi doar de la oficiile teritoriale ale companiilor de asigurări. Evitați cumpărarea acestora de la persoane suspecte, chiar dacă au un preț semnificativ mai redus.

- Pentru alegerea hotelelor sau pensiunilor, accesați site-urile oficiale și asigurați-vă prin telefon sau internet despre achitarea deplină a serviciilor hoteliere.

- Evitați procurarea serviciilor la un preț nejustifcat de mic.
Postat de: Elmira Orozova
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam