Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
27 Iunie 2016 | 09:44
Atenţionare la procurarea biletelor de odihnă


ATENTIE: Daca nu puteti vedea video din aplicatia Dvs. de navigare pe internet probabil ca va trebui sa va instalati Adobe Flash
 

Oricât de bine sună o vacanţă la jumătate de preţ, aveţi grijă de la ce agenţie de turism vă cumpăraţi bilete. Asta dacă nu vreţi să ajungeţi în situaţia celor care în loc să plece la odihnă, îşi numără pierderile, relatează Mesager.
În toiul verii, tot mai mulţi moldoveni preferă să ia un răgaz de la serviciu şi să-şi planifice odihna la munte sau la mare. Cele mai solicitate destinaţii sunt Turcia, Grecia, Bulgaria şi România.

Pentru a beneficia de servicii de calitate din partea agenţiilor de turism, responsabilii din domeniu le recomandă cetăţenilor, la procurarea biletului de odihnă, să încheie un contract cu compania de turism, în care să fie indicată destinaţia, perioada de odihnă, serviciile turistice oferite, tipul de cazare, asigurarea medicală. Documentul trebuie să includă preţul serviciilor turistice, evaluat în lei, numărul voucherului şi semnăturile părţilor contractante.

Un alt act pe care compania se obligă să-l elibereze este voucherul turistic completat, parafat de către Agenţia Turismului şi prestatorul de servicii. Atunci când procuraţi biletul de odihnă, nu uitaţi să cereţi bonul fiscal. În cazul în care veţi primi aceste acte, veţi putea evita anumite neînţelegeri, dar şi să cereţi compensaţii în cazul în care nu veţi fi mulţumiţi de calitatea serviciilor prestate.

Valabilitatea licenţei agenţiilor de turism poate fi verficată pe pagina web a Camerei de Licenţiere. 
Postat de: Rodica Mazur
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam