Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
23 Mai 2017 | 14:38
Cum să alegem o agenţie turistică de încredere
Vara deja bate la uşă, la fel ca şi concediul mult aşteptat de cei care muncesc conştiincios tot anul. O soluţie pentru majoritatea sunt pachetele turistice, oferite de agenţii. Cum să evităm escrocheria în acest domeniu şi ce să facem atunci când suntem păcăliţi ne-a spus avocata Inga Albu, în cadrul emisiunii „Bună dimineaţa de weekend”.
Pentru ca să ne convingem de seriozitatea agenției turistice, în primul rând, avocata a specificat că trebuie să atragem atenție la sediu. Acesta trebuie să inspire încredere, să fie bine amenajat, licența companiei să fie afișată la vedere, iar dacă nu este, trebuie s-o cerem și să îi verificăm valabilitatea.

Condițiile contractului cu agenția trebuie să fie explicate clar: în ce locație mergem, transportul și caracteristicile lui, cazarea, mesele, programul, ora și data exactă a plecării și a întoarcerii. Informația nu  trebuie să fie vagă, ci completă din start. Contractul trebuie să fie citit atent, în special drepturile și obligațiile celor două părți. Asigurarea medicală trebuie să fie obligatoriu inclusă în pachetul turistic. Este necesar să fie indicată clar modalitatea de plată și valuta.

Dacă am ajuns la destinație, iar hotelul nu corespunde nivelului descris, atunci trebuie să scriem o reclamație către agenția de turism, în mod oficial, în care să fie clar descrise caracteristicile hotelului și neplăcerile întâlnite. Dacă nu a fost clarificată problema, trebuie să ne adresăm la Agenția pentru Protecția Consumatorilor.

Nu în ultimul rând, prețul este un indicator elocvent al calității serviciilor prestate. Un preț mic asigură prea puține beneficii și nu avem asigurare că totul va decurge conform planului. De aceea, ar fi de preferat să achităm un pic mai mult, dar să mergem la odihnă în siguranță și liniște.
Postat de: Lina Lungu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam