Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
28 Iunie 2017 | 16:00
Dacă planificaţi o vacanţă peste hotare, respectaţi recomandările Poliţiei de Frontieră
În perioada estivală, în toate punctele de trecere a frontierei creşte semnificativ numărul participanţilor la traficul transfrontalier. În aceste condiţii, Poliţia de Frontieră are dispuse o serie de acţiuni suplimentare, menite să fluidizeze traficul, să reducă timpii de aşteptare şi să evite formarea cozilor. Pentru a exclude orice situaţie incomodă, Poliţia de Frontieră vine cu unele recomandări, relatează Radio Moldova Actualităţi.
„Dacă planificați o călătorie cu copii minori, asiguraţi-vă că ați perfectat documentele lor. Până la 18 ani, copiii pot călători însoţiţi de un reprezentant legal. În momentul autentificării la Biroul Notarial a declaraţiei de împuternicire a însoţitorului, să vă asiguraţi că anume această persoană ulterior se va prezenta cu declaraţia şi cu actele personale ce vor adeveri intenţia sa de a călători împreună cu minorul în punctul de control şi trecere a frontierei de stat”,  a declarat Raisa Noviţchi, ofiţer de presă la Poliţia de Frontieră.

Potrivit Raisei Noviţchi, dacă sunteţi posesor al actului de călătorie al altui stat, se recomandă la traversarea graniței să prezentaţi paşaportul respectiv şi un act de identitate eliberat de autorităţile Republicii Moldova. De asemenea, documentul moldovenesc va servi ca dovada cetăţeniei Republicii Moldova şi vă va scuti de verificările suplimentare, referitoare la respectarea termenului de şedere. Totodată, acest fapt va permite micşorarea timpului de aşteptare pentru efectuarea controlului la trecerea frontierei de stat şi, evident, va crea condiţii favorabile pentru cetăţeni la traversare.

Pentru detalii puteți suna la Linia Verde a Poliției de Frontieră: (22) 259-717 sau adresaţi întrebări pe site-ul instituţiei border.gov.md. Totodată puteți exploara platforma informaţională optimizată pentru telefoanele mobile frontiera.gov.md. În ajutor vă vine și aplicația „TRAFIC ONLINE” de pe pagina oficială a Poliției de Frontieră. De la începutul lunii iunie până în prezent, circa 1,5 milioane de persoane au traversat frontiera de stat, dintre care 845 de mii au fost cetățeni moldoveni.
Postat de: Rodica Mazur
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam