Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
12 Iunie 2018 | 17:12
Filipine – destinaţie minune a Asiei de Sud
Se află în Pacific şi, cu cele 7107 insule, este al doilea cel mai mare arhipelag din lume. Cu plaje de nisip alb, roz şi negru, resorturi de relaxare luxoase sau sate pitoreşti, cu o natură şi o cultură uimitoare, Filipine se recomandă ca ţara oamenilor mereu zâmbitori şi noua destinaţie minune a Asiei de Sud. Dar totuşi, de ce am călători nouă mii de kilometri pentru o vacanţă într-o insulă filipineză? Iată câteva motive:
Este o destinație mai puțin turistică
Există peste șapte mii de insule în Filipine. Astfel, pe o plajă goală, la umbra cocotierilor puteţi fi singur sau eventual împreună cu grupul cu care călătoriţi. În Filipine încă sunt plaje exotice, față de Thailanda, unde plajele celebre sunt mereu aglomerate.

Frumusețea fascinantă a naturii
Tocmai pentru că are mai puțin de suferit de pe urma turismului, în Filipine natura este relativ bine conservată. Aici poate fi întâlnită jungla munților tropicali plini de terase de orez, rechini, țestoase uriașe, alge fosforescente în apă, corali încă vii, dealuri de culoarea ciocolatei, peisaje, răsărituri și apusuri de neegalat.

Oamenii sunt prietenoși
Filipinezii sunt printre cei mai prietenoși şi zâmbitori oameni, care pot fi întâlniţi. Sunt religioși, săritori la nevoie și mereu puși pe distracție.

Toată lumea vorbește engleza
Insulele Filipine au fost cumpărate de către americani de la spanioli cu 20 milioane de dolari. Printre moștenirile lăsate de americani a rămas și limba engleză, pe care toată lumea o vorbește și o învață la școală.

Biodiversitatea
Biodiversitatea este nemaipomenită: flori tropicale, țestoase, libelule, stele de mare, meduze uriașe, pești, corali colorați, delfini și rechini.
De asemenea, diversitatea oamenilor e destul de mare. Aici pot fi întâlniţi  bărbați dați cu ojă sau femei îmbrăcate din cap până în picioare pe plajă. Iar pentru că Manila este un oraș de aproape 20 milioane de locuitori, cuprinde toate extremele pe le putem  imagina.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam