Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
27 Septembrie 2017 | 18:00
Moldova devine o destinaţie turistică atractivă
Republica Moldova a reuşit să evolueze de la cea mai neexplorată ţară din Europa, la o destinaţie interesantă, iar în aceste două decenii a construit un brand turistic original, prin care a obţinut o binemeritată vizibilitate internaţională. Concluzia a fost făcută în cadrul emisiunii ,,Spaţiul Public” de la Radio Moldova, relatează Radio Moldova Actualităţi.
Cel mai mare succes al turismului moldovenesc a fost lansarea în noiembrie 2014 a brandului turistic reprezentat de simbolul „Pomul Vieţii”. Fiecare ramură a acestui arbore stilizat reprezintă un produs turistic specific moldovenesc – ospitalitate şi oameni, bucătărie tradiţională şi vinuri, cultură şi obiceiuri populare. Potrivit șefului direcției din cadrul Agenției Turismului a Republicii Moldova, Victor Ciobanu, cei mai mulți turiști vin în țara noastră din România, Ucraina și Rusia.

Formele prioritare ale turismului practicate în ultimul deceniu în Republica Moldova sunt turismul rural, vitivinicol și cultural. Președinta Asociației Naționale a Turismului Rural Ecologic și Cultural, Svetlana Lazăr, susţine că originalul trebuie căutat în satele noastre, acolo unde natura a făcut ceea ce nu e în puterea omului şi unde populaţia mai păstrează vechile obiceiuri, moştenite din străbuni.

„Pentru țara noastră turismul reprezintă o oportunitate în plus de a atrage investiții și de a deveni competitivi pe această piață din regiune. Cred sincer că prin eforturi comune putem face ca turismul din Moldova să fie o ramură prosperă, iar ţara noastră să devină o atracţie turistică în regiune”, a menționat astăzi premierul Pavel Filip într-un mesaj adresat cu ocazia Zilei Mondiale a Turismului. 
Postat de: Rodica Mazur
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam