Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
18 Iunie 2017 | 15:30
Moldova merită să se regăsească în familia destinaţiilor turistice europene
Când vorbim despre Republica Moldova ca atracţie turistică, nu gândim în primul rând la folclorul nostru, la tradiţiile strămoşeşti, la bucatele tradiţionale delicioase şi nu în ultimul rând la vinul moldovenesc, care a devenit celebru în întreaga lume. Cu toate acestea, farmecul turismului moldovenesc se ascunde în ospitalitatea ce ne caracterizează. De această părere este director general al Agenţiei Turismului a Republicii Moldova, Stanislav Rusu, care a vorbit, în cadrul ediţiei de astăzi a emisiunii „Bună Dimineaţa de Week-end”, despre specificul turismului moldovenesc.
Potrivit lui Stanislav Rusu, la nivel regional, țara noastră se află într-o competiție permanentă cu destinațiile turistice din Romania sau Ucraina. Cu toate acestea, Moldova turismul moldovenesc este caracterizat de niște elemente unice ce nu pot fi găsite în alte țări.

„În ultimii ani foarte mulți turiști vin din țări îndepărtate cum a fi Taiwan, Canada, Noua Zeelandă sau Australia, care conștientizând că Moldova este o părticică a pământului încă nedescoperită, dar autentică și unde produsul turistic nu a devenit încă comercial. Noi în Moldova încă nu ne-am îmbolnăvit de această manie de a vinde absolut tot. De exemplu, când vine un turist să se odihnească într-o casă rurală, el nu prea înțelege de ce un gospodar îl invită în casă, îl așează la masă, îi pune bucate alese, cel mai bun vin, iar când încearcă să achite pentru aceste servicii, gazda refuză să ia banii. Este ceva deosebit și unic. Noi suntem atât de inocenți și atât de fermecători în acțiunile noastre, încât asta îl face pe turist să uite de drumurile proaste sau de infrastructura mai puțin dezvoltată, dar în schimb îi rămân doar amintirile frumoase”, susține Stanislav Rusu.

Anul 2017 a fost proclamat de ONU drept „Anul Internațional al Turismului Durabil pentru Dezvoltare”. În opinia lui Stanislav Rusu, anul acesta este unul de avânt pentru țara noastră pentru a deveni o destinație turistică europeană și asta în contextul în care săptămâna trecută Chișinăul a găzduit, în premieră, Reuniunea Comisiei Organizației Mondiale a Turismului (OMT).

„Este important că în acest an reuniunea a avut loc la Chișinău. Acesta a fost un semnal că Republica Moldova merită să se regăsească în familia destinațiilor turistice europene. Am insistat să le arăt oficialilor destinațiile cu care ne mândrim. Printre acestea au fost vinăriile, orașele subterane, unice în lume. Am organizat o cină de gală, o vizită la Butuceni, Orheiul Vechi, i-am urcat în căruțe, le-am organizat masterclass-uri culinare și degustații de vinuri. I-am implicat activ în viața rurală, au pregătit plăcinte, au dat cu coasa, i-am dus într-un beci moldovenesc din care nu mai vroiau să iasă”, povestește cu entuziasm Stanislav Rusu.

Potrivit directorului general al Agenției Turismului a Republicii Moldova, Stanislav Rusu, țara noastră dispune de un potențial turistic enorm, dare pentru a fi descoperiți avem nevoie de surse financiare substanțiale în activități de marcheting și de promovare.
Postat de: Iulia Dubceac
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam