Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
22 Februarie 2017 | 15:49
Moldovenii călătoresc mai mult
Anul 2016 înregistrează o pondere a indicatorilor turismului intern cu 10,8 la sută şi turismul receptor cu 1%. Totodată, pe parcursul anului trecut au fost acordate servicii turistice la 234,2 mii de turişti şi excursionişti, cu 3,4 la sută mai puţin decât în anul 2015.
Potrivit unui comunicat al Agenției Turismului a Republicii Moldova, pe parcursul anului precedent, Republica Moldova a fost vizitată de 15,7 mii de turişti şi excursionişti străini, dintre care 73,1 la sută au sosit în scopuri de odihnă, recreere şi agrement, 19,5 la sută - de afaceri şi profesionale şi 3,9 la sută - de tratament.
 
Ponderi mai însemnate în numărul total de turişti şi excursionişti străini sosiţi în Republica Moldova le-au revenit cetăţenilor din România (22,7%), Federaţia Rusă (11,9%), Germania (10,6%) și Ucraina (10,0%).
 
Conform datelor statistice, în anul 2016 prin intermediul agenţiilor de turism şi tur-operatorilor au plecat în străinătate 177,3 mii de turişti şi excursionişti, cu 6,6% mai puţin comparativ cu anul 2015. Majoritatea cetăţenilor moldoveni au plecat în străinătate în scopuri de odihnă, recreere şi agrement (98,9%). Destinațiile preferate de către cetăţenii Republicii Moldova, în principal, sunt Turcia: 31,9% din total plecaţi în străinătate, Bulgaria: 26,7%, România: 14,1%, Grecia: 13,2%, Ucraina: 2,8%, Egipt: 1,6%, Spania și Montenegro: câte 1,3%, Italia: 1,0%.
 
Totodată, în anul 2016 numărul de turişti şi excursionişti participanţi la turismul intern a constituit 41,3 mii, în creştere cu 10,8 la sută comparativ cu anul 2015.
Postat de: Ecaterina Naconecinîi
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam