Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
19 August 2017 | 16:40
Numărul moldovenilor care merg la odihnă în străinătate a crescut
Cu aproape o treime a crescut numărul moldovenilor care în prima jumătate a acestui an au mers la odihnă în străinătate. Potrivit datelor Biroului Naţional de Statistică, în ianuarie-iunie 2017, peste 85 de mii de oameni au apelat la serviciile agenţiilor de turism, dintre care în jur de 83 de mii au mers peste hotare în scopuri de odihnă şi agrement. Creşterea este cu aproape 32 la sută faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut, relatează Radio Moldova Actualităţi, cu referire la diez.md.
„Este vorba despre o revenire după doi ani de criză, atunci când veniturile au scăzut dramatic, dolarul s-a depreciat cu 30 la sută. Deci, este mai bine față de perioada precedentă de criză și, practic, am revenit la nivel de viață, de venituri mai bune în 2017”, explică directorul Institutului Economiei de Piață, Roman Chircă.

Expertul mai spune că în 2017 s-a stabilizat definitiv valuta națională, chiar a început să crească, respectiv, persoanele care au venituri în lei – au venituri mai mari în valută și acest lucru îi tentează pentru a pleca la odihnă peste hotare. „În ansamblu, se atestă venituri mai mari față de anul trecut, în mărime de 10-15%, datorită stabilității macroeconomice, la care se adaugă încă vreo 5-10% din posibilități financiare suplimentare, derivate din stabilitatea leului moldovenesc”, mai spune Roman Chircă.
Postat de: Rodica Mazur
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam