Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
06 August 2017 | 18:37
Preţurile pentru o vacanţă la mare au crescut
În acest sezon estival, preţurile pentru o vacanţă la mare au crescut cu aproape 20 la sută faţă de anul trecut, chiar dacă ofertele sunt foarte multe şi pentru toate gusturile. Totuşi, paradoxal, odată cu tarifele a crescut şi numărul doritorilor de a-şi petrece concediul pe plajă, relatează Mesager.
Dacă anul trecut, pentru o persoană, o foaie de odihnă pe litoralul turcesc putea fi cumpărată chiar şi cu 250 de euro, anul acesta, aceeaşi ofertă care include şapte nopţi într-un hotel all-inclusive depăşeşte 400 de euro.

Totuşi, agenţiile turistice au oferte pentru toate buzunarele. În Grecia, de exemplu, puteţi merge la mare cu 100 de euro, asta dacă alegeţi autocarul şi nimeriţi în perioada ofertelor. Călătoria cu avionul până pe litoral impune costuri suplimentare.

Moldovenii evită totuşi să se odihnească în ţările cu risc de terorism, precum Egipt. Astfel, chiar dacă o foaie pe malul Mării Roşii costă puţin peste 200 de euro, în această vară nu a fost vândută încă niciuna. În concluzie, cei care au obosit de rutina oraşului, de obicei îşi aleg destinaţia  de vacanţă în funcţie de buzunar, dar şi de securitate.

În pofida preţului mai mare al vacanţei, dacă alegem să ne deplasăm cu avionul, administraţia Aeroportului Internaţional Chişinău spune că numărul pasagerilor în această perioadă s-a triplat.

Potrivit operatorilor turistici, cele mai mari preţuri la ofertele de vacanţă la mare sunt pentru lunile iunie, iulie şi august. Tarifele încep să scadă consistent din septembrie, în medie cu 30-40 la sută.
Postat de: Rodica Mazur
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam