Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
28 Decembrie 2016 | 11:37
Sfaturi pentru cei care planifică să îşi petreacă vacanţa de iarnă peste hotare
Cei care planifică să îşi petreacă vacanţa de iarnă peste hotarele Republicii Moldova sunt îndemnaţi ca, în afară de documentul de călătorie, să mai poarte cu ei şi o copie xerox a acestuia sau un alt act de identitate valabil. Recomandarea este lansată de Centrul Internaţional „La Strada”, care administrează deja de 15 ani linia fierbinte pentru o migraţie sigură: 0 800 77777.
Totodată, potrivit specialiştilor, pentru siguranța proprie, persoanele care planifică o călătorie în scop turistic ar trebui să îşi noteze adresele misiunilor diplomatice ale Republicii Moldova în țara de destinație, dar şi să se informeze despre situaţia de securitate zona pe care o vor vizita. Acest lucru poate fi făcut accesând pagina web a Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene al Republicii Moldova.

Înainte de fiecare călătorie trebuie verificată valabilitatea documentelor de călătorie. Acestea trebuie să fie în stare bună şi să se evite păstrarea loc în acelaşi loc cu banii sau cardurile bancare. La fel de important este ca turiştii să se informeze despre specificul obiceiurilor şi legislaţiei din țara respectivă, fiind conştienţi că necunoaşterea acestora nu scuteşte de pedeapsă sau urmări neplăcute.

Deosebit de important, mai spun reprezentanţii Centrului Internaţional „La Strada”, este să nu acceptaţi să transportați bagaje ale unor persoane necunoscute, deoarece există riscul ca acestea să conțină produse interzise. Asigurați-vă că aveți la dumneavoastră mijloace suficiente pentru întreținerea proprie și a membrilor familiei, după caz.

Pentru orice alte informaţii ce ţin de deplasarea în siguranţă peste hotarele Republicii Moldova, fiecare doritor este îndemnat să apeleze gratuit linia fierbinte pentru migraţie sigură: 0 800 77777 sau să contacteze un consultant accesând www.migratiesigura.md. Apelurile de peste hotare sunt aşteptate la numărul de telefon: 0 (22) 23 33 09. 
Postat de: Rodica Mazur
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam