Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
09 Aprilie 2016 | 17:56
Tokyo - în febra pregătirilor pentru Olimpiada din 2020
Japonia este unul dintre cele 10 state din lume care investeşte cel mai mult în turism. Interesul pentru această ramură a economiei a crescut, în special, după dezastrul atomic de la Fucushima, provocat de un Tsunami devastator. În ultimul timp acest domeniu aduce anual Japoniei venituri de miliarde de dolari. Echipa Mesager a mers la Tokyo, localitatea care asigură aproape trei pătrimi din aceste câştiguri şi a aflat multe lucruri interesante despre cum îşi promovează niponii cultura şi tradiţiile.
După Tsunamiul devastator de acum patru ani, numărul străinilor care vizitează Japonia a crescut simţitor. Acest lucru se datorează şi faptului că, din 2011, autoritățile au investit în dezvoltarea turismului aproape 20 de miliarde de dolari.  Pentru comparaţie, Moldova, a cheltuit în acelaşi scop puţin peste un miliard de lei.

Fără îndoială, cele mai populare obiective turistice din Ţara Soarelui Răsare sunt celebrele temple de aici. Totuşi, cel mai vizitat este Palatul Imperial din Tokyo, care a fost distrus de bombardamente în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, iar ulterior restaurat.

De ospitalitatea japonezilor cunosc mulţi. Ei îşi promovează cultura si tradițiile de fiecare dată când au ocazia. De exemplu, kimonoul este un simbol al culturii japoneze, fiind unul din cele mai rafinate costume naţionale din lume. Este o haină simplă, dar modul său de aranjare este foarte complicat.

Turiștii sunt atrași de mâncarea tradițională japoneză, dar și de ceremonialul de servire a ceaiului, care joacă un rol important în viața culturală și artistică a Japoniei de mai bine de 400 de ani.

În prezent, Guvernul Japoniei investește sume fabuloase pentru pregătirile către Olimpiada din 2020 care se va desfăşura la Tokyo.
Postat de: Violeta Gorun
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam