Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
20 August 2016 | 14:20
Turismul intern a crescut cu puţin peste două procente în primele şase luni ale acestui an
Turismul intern a crescut cu puţin peste două procente în primele şase luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut. Cel puţin aşa arată datele Biroului Naţional de Statistică. Aşadar, obiectivele turistice autohtone au devenit atractive pentru peste 16 mii de moldoveni. De asemenea, Republica Moldova a prezentat interes şi pentru aproape şase mii de turişti şi excursionişti străini, relatează Moldova 1.
Cei mai mulţi dintre turişti, aproximativ 70 la sută, au sosit în Moldova pentru a se odihni, 22 la sută - pentru afaceri şi patru procente au sosit pentru efectuarea unui tratament.

Majoritatea sunt din România, urmaţi de cei din Ucraina, Rusia, Germania şi Statele Unite ale Americii.

Datele statistice arată însă o scădere cu aproape 11 la sută a numărului de moldoveni care au ales să se odihnească peste hotarele ţării. Totuşi, dintre cei 64,7 mii de turişti moldoveni care şi-au petrecut concediul în străinătate, cei mai mulţi au preferat să se odihnească în Turcia, urmaţi de cei care au plecat în Bulgaria şi România.

În total, în perioada ianuarie-iunie a acestui an, agenţiile de turism au acordat servicii turistice la aproape 87 de mii de turişti şi excursionişti, cu nouă la sută mai puţin decât în aceeaşi perioadă din anul 2015.
Postat de: Rodica Mazur
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam