Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
26 Ianuarie 2016 | 14:02
Varşovia – capitala europeană ce atrage milioane de turişti
Zeci de muzee, o istorie învăluită în legende, dar şi preţuri cât mai accesibile pentru turişti -acestea sunt doar câteva prevederi ale Strategiei de promovare a turismului în Polonia, domeniu care a adus ţării, doar în 2015, venituri de nouă miliarde de euro. Echipa Mesager a vizitat Varşovia, oraşul care asigură o pătrime dintre aceste câştiguri şi au încercat să afle cum se pot face bani din turism.
Polonia a investit în ultimii cinci ani în dezvoltarea turismului peste 20 de miliarde de euro. În comparaţie, Republica Moldova nici nu are o statistică oficială, în acest sens. Polonezii pot fi un exemplu, iar asta deoarece au înţeles la timp că turismul este o venă de aur. Tocmai de aceea, o exploatează la maxim. Acesta este vestitul monument al regelui Sigismund al III-lea, care a mutat în anul 1569, capitala Poloniei din orașul Cracovia în Varşovia. De atunci acest oraș devenind cel mai important din Polonia.

„Anterior țara era compusă din două mari părți, cu două capitale și nobilimea care deţinea dreptul să aleagă regele următor avea nevoie de un singur loc unde să se adune pentru astfel de evenimente”, a remarcat Jakub Wegozowski, ghid.

Unul dintre cele mai vizitate locuri - centrul vechi istoric din Varşovia a ajuns în anul 1980, alături de Castelul Regal, în patrimoniul mondial UNESCO. În trecut, castelul a fost folosit drept reședință de regi, iar mai apoi de către preşedinte şi senat. În prezent, palatul este deschis pentru vizitatori.

Acest loc este unul dintre cele mai vizitate de turiști, în timpul celui de-al doilea război mondial acesta a fost distrus aproape în totalitate. Polonezii, timp de șapte ani, au reconstruit aceste clădiri, păstrându-le intactă imaginea de altădată.

De fapt, Varşovia zilelor de astăzi este o copie fidelă a oraşului vechi, deoarece la reconstrucţia sa arhitecţii s-au inspirat din tablourile foarte detaliate realizate de către pictorul curții regale, Bernard Belloto.

„Dacă priviți aici puteți vedea că această parte a peretelui diferă de cea originală, pentru ca în timpul celui de-al Doilea Război Mondial a fost găurit de proiectile”, spune ghidul.

„Cred că Varșovia are multe de oferit turiștilor. M-a impresionat enorm faimosul bulevard Krakowskie Przedmieście, unde se afla monumentul lui Copernic și Bazilica Sfintei Cruci, dar şi cea mai mare orgă din Varșovia”, a menționat Dragan Nikolic, turist.

Orașul are peste 100 de bazilici, dar puţini ratează locul unde este plasat „clopotul dorințelor", care ar îndeplini orice dorinţă.

„Este un oraș nemaipomenit de frumos. Am descoperit că aici oamenii sunt foarte prietenoși”, a subliniat un turist din Marea Britanie.

„Se spune că, o sirenă a înotat din Marea Baltică până în apele Vistulei din dorința de a răzbuna moartea anticului apărător al orașului. Astfel, sirena a devenit apărătoarea Varșoviei”, declarat Jakub Wegozowski, ghid.

Anul trecut, turiştii străini au cheltuit în Polonia peste nouă miliarde de euro. La 11 ani de la aderarea la UE, Polonia este singura ţară a cărei economie a crescut pe timp de criză, în mare parte, grație dezvoltării turismului. Pentru perioada 2014-2020, Polonia va primi din partea Uniunii Europene 82 de miliarde de euro, adică un sfert din toate fondurile destinate politicii de convergenţă.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam