Loading
ro ru en




Vacanţe
Loading
26 Octombrie 2016 | 12:00
Ziua cu cele mai ieftine bilete de avion
Cine vrea să zboare pe bani puţini trebuie să îşi cumpere biletele atât în perioada potrivită, cât şi în ziua potrivită. Marţi este ziua în care companiile aeriene vând cele mai ieftine bilete. Există chiar şi o perioadă potrivită a zilei: după-amiaza. Această evoluţie a preţurilor este dată de modul în care funcţionează companiile aeriene. Totuşi, biletele de avion sunt influenţate de multe variabile, dintre care cea mai importantă este ziua decolării, scrie digi24.ro.
Preţurile nu sunt stabilite doar de calculatoare pe baza unor formule prestabilite. Şefii companiilor aeriene au la rândul lor un cuvânt de spus. Ei se întorc la serviciu lunea, se uită peste datele privind vânzările de bilete din săptămâna precedentă, apoi peste ofertele companiilor rivale şi vin cu o contra-ofertă, de obicei mai bună.

Noile preţuri, mai mici, intră în vigoare în ziua de marţi şi pot fi valabile câteva zile.

Sunt însă multe alte variabile pe care pasagerii trebuie să le ia în calcul. Biletele cele mai ieftine sunt vândute cu cel puţin trei săptămâni şi cel mult trei luni şi jumătate înaintea decolării.

Cei care îşi cumpără biletele cu peste nouă luni înaintea zborului ajung să plăteacă mult mai mult decât cei dispuşi să mai aştepte. Însă cele mai scumpe bilete rămân cele vândute chiar înaintea zborului. Ca să umple avioanele, companiile aeriene fac oferte de ultim moment pentru locurile pentru care nu au reuşit să vândă bilete. Totuşi, aceste bilete ieftine sunt greu de prins.

Contează şi perioada anului în care decolează avionul. Chiar dacă pasagerul îşi cumpără bileteul într-o zi de marţi, cu trei luni în avans, tot va plăti mult dacă zborul este înaintea sărbătorilor de Crăciun sau în perioada de vârf.

În extra-sezon, pe lângă ziua din săptămână în care este cumpărat biletul, contează şi ziua în care este zborul. Cele mai scumpe curse sunt cele din week-end, folosite de cei care pleacă în city-break-uri. În zilele din mijlocul săptămânii, miercuri sau joi, biletele sunt mai ieftine deoarece pur şi simplu cererea este mai mică.
 
Postat de: Svetlana Cojocaru
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam